piątek, 16 stycznia 2009

Ludzie i portrety

Najwazniejsze w fotografowaniu ludzi - i nie tylko ich - jest myślenie.Mianowicie : co chcesz swoim zdjeciem przekazać ?
W fotografowaniu ludzi jakby nie patrzył to chyba są dwie kategorie fotek : niepozowane i portretowe.Teoretycznie ja dobrze wiem , że żeby zdjecie portretowe było ciekawe trzeba przestrzegać kilku zasad :
*nie umieszczać bohatera fotki ( zwanego dalej modelem ) w centrum kadru - ja oczywiście umieściłam.. a co sie bede szczypać ;D
*umieszczanie głównego motywu foty w jednym ze "szczęsliwych punktów" po ludzku ( wizjer aparatu dzielimy na 3 czesci w pionie i poziomie - miejsce krzyżowania sie tych linii to szczęśliwy punkt ) - ja oczywiście po swojemu ;D
*zmieścić w kadrze tyle scenerii by wzbogaciła tworzony przez fotografa obraz - ja co ? oczywiście po swojemu ;D
*pierwszy i drugi plan.. no u mnie jest chyba tylko jeden ;D czyli po mojemu
I jakby mnie kto zapytał czemu tak a nie według tego co powinnam robić odpowiem :
- no pojecia zielonego niemam czemu tak ;)
czemu wybralam akurat to zdjecie ? Chyba ten dym z papierosa.. może ta zmęczona życiem twarz... a może fikuśna koszulka...

2 komentarze:

Ewa pisze...

A skad takie zasady? Dziadek wyglada jaby Cie chcial walnac za zaklucenie spokoju. Ino mu papierosa szkoda gasic muahahaaaa

Costa pisze...

Nawet robienie fotek ma swoje zasady.. chyba Cię na przeszkolenie wezme ;D muahahahahha